Iskolánk története
A Királyi Pál Általános Iskola oktató-nevelő munkájának gyökerei
egészen a XII. századig nyúlnak vissza.
Régi iratokból tudjuk, hogy már ekkor folyt a falu plébániáján tanítás. A XX. században a községben két iskola is működött, 1948-ban e két egyházi intézmény összevonásával létrejött az állami általános iskola. Az intézmény épületének bővülése a növekvő igényeknek megfelelően az évtizedek során folyamatos volt. Iskolánk jelenlegi külsejét – a századok során történt folyamatos átalakulások után – 1987-ben kapta, amikor is újabb bővítésre került sor.
Az általános iskola ma Zala megye egyetlen német nemzetiségi nyelvet oktató és hagyományokat ápoló intézménye. A nemzetiségi és etnikai sokszínűség, az értékek egymásnak való átadása meghatározó az intézményben, ahol büszkék vagyunk a hagyományápoló Királyi Pál Napokra, a Német Hagyományőrző Napokra, az aktivitást, toleranciát jelentő gyermeki és civil társadalmi szerveződések működésére, programjaira.
Intézményünk életében fontos szerepe van a már említett német nemzetiségi nyelvoktatásnak. Mind alsós, mind felsős kisdiákjaink heti 5 órában tanulják a német nemzetiségi nyelvet, feljövő rendszerben pedig megismerkednek a német nemzetiségi hon- és népismerettel, mely fontos kapocs a német gyökerekhez.
Az iskola feladata a diákok körében terjeszteni és alkalmazni, azonosulni a környezettudatos magatartással, az ökológiai szempontból érzékenyebb életvitellel (szelektív hulladékgyűjtés, környezetbarát termékek vásárlása, tudatos fogyasztás, energiatakarékosság, stb.), mely a fenntarthatóság szempontjaira összpontosít.
Célunk, hogy iskolánk környezeti nevelése során a tanulók ismerjék meg azokat a jelenlegi folyamatokat, amelyek következményeként bolygónkon környezeti válságjelenségek mutatkoznak. Ismerjék fel a társadalmi-gazdasági modernizáció pozitív és negatív környezeti következményeit.
A tanulók kapcsolódjanak be közvetlen környezetük értékeinek megőrzésébe, gyarapításába. Életmódjukban a természet tisztelete, a felelősség, a környezeti károk megelőzésére való törekvés váljék meghatározóvá. Szerezzenek személyes tapasztalatokat az együttműködés, a környezeti konfliktusok közös kezelése és megoldása
terén. Hangsúlyt helyezünk a környezettudatos magatartás élményszerű tanulással való elsajátítására, gyakorlati alkalmazására.
„Szemléletet csak úgy lehet formálni, ha minden tantárgyban és minden iskolán kívüli
programon törekszünk arra, hogy diákjaink ne elszigetelt ismereteket szerezzenek, hanem
egységes egészként lássák a természetet, s benne az embert. Megtanítjuk őket arra, hogy a
természetben tapasztalt jelenségek okait keressék, kutassák a köztük rejlő összefüggéseket.
Így válhatnak a gyerekek majd tudatos környezetvédővé, a természetet féltő, óvó
felnőttekké.”
Tanulóink fejlesztése a tanulássegítésen túl is célzott pontja az intézménynek. Ezért szervezünk a sokrétűséget szem előtt tartva szép számmal szakköröket – környezetvédő, földrajz, modern tánc, furulya és szolfézs, Bozsik-program - melyeken keresztül célunk diákjaink sokrétű érdeklődésének kielégítése, illetve szabadidejük eredményes és hasznos kitöltése.
Iskolánkban legfontosabb cél az, hogy az itt tanuló-nevelkedő gyermek jól érezze magát, kiegyensúlyozott és szeretetteli légkörben képes legyen arra, hogy személyiségében fejlődjön, formálódjon, megtalálja a saját útját.