Öko munkacsoport beszámolója
Királyi Pál Általános Iskola
Öko munkacsoportjának beszámolója
2024/2025. tanév
Időpont |
Feladat |
Felelős |
Szeptember |
A munkaterv feladatainak áttekintése, véglegesítése. ÖKO faliújság -A természetes anyagok és hagyományos kézműves technikák megismertetése. Osztálytermek dekorációs és tisztasági versenyének meghirdetése. „Mindennapi apróságok” Energia őrjárat megszervezése Gyógynövények és magaságyás gondozása. |
Öko munkacsoport DÖK Napközis nevelők |
Október |
Állatok világnapja: október 3. Állatsimogató- kisállataink behozása az iskolába: életmódjuk, táplálkozásuk ismertetése. Felelősség vállalás az állatokért. Virágok ültetése a virágládákba. |
Öko munkacsoport Osztályfőnökök
|
November
utolsó péntek |
Madáretetők kihelyezése- folyamatos etetés Megemlékezés a Ne vásárolj semmit napról! |
Öko munkacsoport Osztályfőnökök |
December |
Az adventi ünnepkörhöz kapcsolódó hagyományőrző programok, jeles napok megünneplése pl. Luca – búza vetése. |
Napközis nevelők DÖK |
Január |
Látogatás egy helyi gazdánál: az általa tartott állatok életmódjának megismerése. |
Öko munkacsoport
|
Február |
Vizes élőhelyek világnapja február 2. VÍZ-Kvíz |
DÖK Öko munkacsoport
|
Március
|
Március 22. A víz világnapja „Elzárom a csapot!” Az ivóvizek védelme. Ivóvízvédelemmel kapcsolatos feladatok. |
Osztályfőnökök DÖK
|
Április 7-11. |
Fenntarthatósági témahét Környezet-és egészségvédelmi hét Április 29. A Föld Napja- vetélkedő Egynyári virágok ültetése |
Öko munkacsoport Osztályfőnökök Szaktanárok |
Május
|
Május 10. Madarak és fák napja Kirándulás a természetbe Királyi Pál Nap Kerékpáros ügyességi verseny |
Osztályfőnöki munkaközösség Öko munkacsoport
|
Június |
Tisztasági verseny értékelése, eredményhirdetés ÖKO iskolai pályázatban előirányzott vállalások megvalósulása. Öko farm meglátogatása (Héthatár kecskefarm) |
DÖK Öko munkacsoport
|
Királyi Pál Általános Iskola
Öko munkacsoportjának beszámolója
2023/2024. tanév
Időpont |
Feladat |
Felelős |
Résztvevők |
Szeptember |
A munkaterv feladatainak áttekintése, véglegesítése. ÖKO faliújság -A természetes anyagok és hagyományos kézműves technikák megismertetése. Osztálytermek dekorációs és tisztasági versenyének meghirdetése. „Mindennapi apróságok” Energia őrjárat megszervezése A tavasszal ültetett gyógynövények gondozása; az új komposztáló felavatása |
Németh Andrea Munkaközösség DÖK Napközis nevelők |
1-8. évfolyam tanulói |
Október |
Állatok világnapja: október 4. Állatsimogató- kisállataink behozása az iskolába: életmódjuk, táplálkozásuk ismertetése. Felelősség vállalás az állatokért. Virágok ültetése a virágládákba. |
Németh Andrea Osztályfőnökök
|
1-8. évfolyam tanulói |
November
utolsó péntek |
Madáretetők kihelyezése- folyamatos etetés Megemlékezés a Ne vásárolj semmit napról! |
Németh Andrea osztályfőnökök |
1-8. évfolyam tanulói |
December |
Az adventi ünnepkörhöz kapcsolódó hagyományőrző programok, jeles napok megünneplése pl. Luca – búza vetése. |
Napközis nevelők DÖK |
1-8. évfolyam tanulói |
Január |
Látogatás egy helyi gazdánál különleges állatok- emu életmódjának megismerése |
Németh Andrea |
1-8. évfolyam tanulói |
Február |
Vizes élőhelyek világnapja február 2. VÍZ-Kvíz |
DÖK Természetismeretet tanító kollégák |
1-8. évfolyam tanulói |
Március |
Március 22. A víz világnapja „Elzárom a csapot!” Az ivóvizek védelme Ivóvízvédelemmel kapcsolatos feladatok. Előadók meghívása |
Némethné Göncz Tünde Osztályfőnökök Külső előadó |
1-8. évfolyam tanulói |
Április 22-26. |
Egynyári virágok ültetése
Április 22. A Föld Napja- vetélkedő
Fenntarthatósági témahét Környezet-és egészségvédelmi hét Részvétel a Zalaerdő ZRT iskolai programján Rovarhotel elhelyezése az iskola udvarán |
Németh Andrea
Benkőné Török Ágota Németh Andrea
Osztályfőnökök Szaktanárok |
1-8. évfolyam tanulói |
Május |
Május 10. Madarak és fák napja Kirándulás a természetbe Királyi Pál Nap Kerékpáros ügyességi verseny |
Osztályfőnöki munkaközösség |
1-8. évfolyam tanulói |
Június |
Tisztasági verseny értékelése, eredményhirdetés ÖKO iskolai pályázatban előirányzott vállalások megvalósulása. |
DÖK
Némethné Göncz Tünde Németh Andrea |
1-8. évfolyam tanulói |
Királyi Pál Általános Iskola
Öko munkacsoportjának beszámolója
2022/2023. tanév
Időpont |
Tevékenység |
Megvalósulás módja/szereplői |
Szeptember első hete |
Zöld faliújság kialakítása. Osztálytermek dekorációs és tisztasági versenyének meghirdetése. Energia őrjárat megszervezése. |
DÖK gyűlés, DÖK tagok, öko -munkacsoport tagjai |
Szeptember |
Az iskola közvetlen környezetének, udvarának gondozása. |
egész tanév során, valamennyi osztály |
Túra a tó körül |
osztályszintű gyalogtúra: 4, 7. osztály |
|
Október |
Állatok világnapja: Állatsimogató- kisállataink behozása az iskolába: életmódjuk, táplálkozásuk ismertetése. |
Németh Andrea, osztályfőnökök, osztályok tanulói
|
Virágok ültetése a virágládákba. |
Németh Andrea |
|
November |
Madáretetők kihelyezése, folyamatos etetés |
osztályszinten/egyénileg |
Megemlékezés a Ne vásárolj semmit napról! |
osztályfőnöki órák valamennyi osztály |
|
December |
Az adventi ünnepkörhöz kapcsolódó hagyományőrző programok, jeles napok megünneplése pl. Luca – búza vetése. |
Napközis nevelők DÖK
|
Január |
Téli túra a tóhoz |
Osztályfőnökök |
Február |
Vizes élőhelyek világnapja interaktív előadás |
külső előadó; szaktanárok, osztályfőnökök
|
Március |
Március 22. A víz világnapja interaktív előadás |
külső előadó; szaktanárok, osztályfőnökök
|
Látogatás egy helyi gazdánál különleges állat: emu életmódjának megismerése |
||
Április |
A Föld Napja - kvíz |
Benkőné Török Ágota, Németh Andrea, osztályfőnökök, szaktanárok |
Fenntarthatósági Témahét: erdei iskola és tanulmányi kirándulás, szemétszedés, fűszerkert, fenntartható olvasósarok |
szaktanárok, osztályfőnökök, tanulók, külső előadó |
|
Környezet- és egészségvédelmi hét interaktív előadások |
védőnő bevonása osztályszinten |
|
Május |
Madarak és fák napja kirándulás a természetben osztályonként |
osztályfőnökök, szaktanárok
|
Június |
Osztálykirándulások |
osztályfőnökök |
Királyi Pál Általános Iskola
Öko munkacsoportjának beszámolója
2021/2022. tanév
Időpont |
Tevékenység |
Megvalósulás módja/szereplői |
Szeptember első hete |
Zöld diákönkormányzat megalakulása. Zöld faliújság kialakítása. |
DÖK gyűlés, DÖK tagok, Zöld faliújság |
Szeptember |
Az iskola közvetlen környezetének, udvarának gondozása. |
egész tanév során, valamennyi osztály |
Túra a tó körül |
osztályszintű gyalogtúra: 2., 3., 6. osztály |
|
Október |
Állatok világnapja: Állatsimogató- kisállataink behozása az iskolába: életmódjuk, táplálkozásuk ismertetése. |
Németh Andrea, osztályfőnökök, osztályok tanulói |
Virágok ültetése a virágládákba. |
Németh Andrea |
|
November |
Madáretetők kihelyezése, folyamatos etetés |
osztályszinten/egyénileg |
Megemlékezés a Ne vásárolj semmit napról! |
osztályfőnöki órák valamennyi osztály |
|
December |
Karácsonyfadíszek, adventi koszorú és adventi naptárkészítő verseny természetes vagy újrahasznosítható anyagokból. |
Napközis nevelők DÖK |
Január |
Téli túra a tóhoz |
Testnevelők |
Február |
Vizes élőhelyek világnapja Fénykép/ rajzpályázat a vízben vagy vízparton élő állatokról |
DÖK Rajzot tanító kollégák |
Március |
Március 22. A víz világnapja „Elzárom a csapot!” Az ivóvizek védelme Ivóvízvédelemmel kapcsolatos feladatok. |
Némethné Göncz Tünde Osztályfőnökök |
Április |
A Föld Napja - vetélkedő |
Benkőné Török Ágota, Németh Andrea, osztályfőnökök, szaktanárok |
Fenntarthatósági Témahét: erdei iskola és tanulmányi kirándulás, |
szaktanárok, osztályfőnökök, tanulók, külső előadók |
|
Környezet- és egészségvédelmi hét interaktív előadások |
védőnő bevonása osztályszinten |
|
Május |
Királyi Pál Nap túra |
osztályfőnökök, szaktanárok |
Madarak és fák napja |
kirándulás a természetben osztályonként |
|
Június |
Környezetvédelmi tábor |
Némethné Göncz Tünde Németh Andrea |
Királyi Pál Általános Iskola
Öko munkacsoportjának beszámolója
2020/2021. tanév
Időpont |
Tevékenység |
Megvalósulás módja/szereplői |
Szeptember első hete |
Zöld diákönkormányzat megalakulása. |
DÖK gyűlés, DÖK tagok |
Szeptember |
Zöld faliújság kialakítása. |
Zöld faliújság, DÖK tagok |
Iskola környékének (alsó és felső udvar) rendbe tétele |
egész tanév során, valamennyi osztály |
|
Kerékpár/gyalogtúra a Mura mentén/tó körül |
osztályszintű gyalogtúra: 1., 2., 3., 6. osztály |
|
Október |
Állatok világnapja |
plakátkészítő verseny valamennyi osztály |
|
Fenntarthatósági témahét
|
természettudományos tanórák+ technika és testnevelés tanórák keretében; szünetben valamennyi osztály |
November |
Madáretetők kihelyezése |
madáretető készítő verseny osztályszinten/egyénileg |
Ne gyújts rá! – Filmvetítés, beszélgetés a szenvedélybetegségekről, az egészséges életmódról |
osztályfőnöki órák valamennyi osztály |
|
December |
Karácsonyi kézműves foglalkozás: termények, termések újrahasznosítása. |
technika, rajz, osztályfőnöki órák keretében 1-6. osztály |
Madárkalács készítése |
környezetismeret tehetséggondozó tagjai |
|
Január |
Fotópályázat meghirdetése: „A téli táj” |
egyénileg 1-8. osztály |
Február |
Farsang jelmezek újrahasznosított alapanyagokból |
1-8. osztály osztályszintű program |
Március |
Víz Világnapja – rajzpályázat meghirdetése
|
rajzpályázat osztályszinten/egyénileg |
Április |
A Föld Napja, vetélkedő |
alsó tagozaton plakátkészítés felső tagozaton online űrlap |
Környezet- és egészségvédelmi hét interaktív előadások |
védőnő bevonása osztályszinten |
|
Május |
Királyi Pál Nap túra |
rossz idő miatt elmaradt helyette ügyességi osztályversenyek |
Madarak és fák napja
|
természettudományos tanórákon osztályonként |
|
Június |
Ki a tanteremből |
osztálykirándulások |
KÖRNYEZETVÉDELMI IRÁNYELVEINK
1. Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!
2. Takarékoskodom a vízzel az iskolában és otthon is. Nem folyatom a csapot feleslegesen, elzárom, ha már nem használom.
3. A villanyt lekapcsolom, ha elhagyom a termet, és erre figyelmeztetek másokat is.
4. Az elhasznált elemet a kijelölt helyre gyűjtöm.
5. Az osztályunk által kihelyezett madáretetőkről a téli időszakban folyamatosan gondoskodom.
6. Az iskola területén a szemetet, ha látok, felveszem. Óvom a környezetemet.
7. Óvom és védem az iskola és környezetem növényeit és állatait. Értéknek tekintem azokat.
8. A kapott ételt megbecsülöm, nem pazarlom, nem dobom ki.
9. Lehetőség szerint gyalog, biciklivel, vagy tömegközlekedéssel jövök az iskolába.
10. Tudatosan vásárolok.